Menu Sluiten

Jeugdwerk

Shalom

Wij zijn een enthousiaste club kinderen van tussen de 8 en 12 jaar ongeveer (de basisschool groepen 5 t/m groep 8.) We komen tijdens het winterseizoen om de week op vrijdagavond bij elkaar in ’t Zaaltje achter de kerk. De avond begint om 19.00 en duurt tot 20.30 uur.

We beginnen de avond met een inleiding rond de Bijbel.
Na de Bijbelinleiding drinken we wat en gaan we iets actiefs doen zoals knutselen, een spel, een mooie film kijken of aan een project werken.
Verder gaan we in het seizoen altijd een keer zwemmen en/of schaatsen en vieren we samen sinterklaas en kerst.

Kortom er valt veel te beleven op onze club!
Kom gerust een keer kijken!!!

Vragen? Je kunt terecht bij onze leiding: Antoinette en Marijke
Of stuur een berichtje en wij zorgen ervoor dat het bij hun terecht komt.

Jomi

Jomi is de tienerclub van de Sluipwijkse kerk. Om de week komen we op vrijdagavond van 19:30 – 21:00 uur bij elkaar.

De avonden starten altijd met een inleiding over de Bijbel met thema’s die je aan het nadenken zetten. Het tweede deel van de avond is er tijd voor wen leuke activiteit: een gaaf spel, een leuke knutsel, een film of iets mafs.

Er is in ieder seizoen ook ruimte voor activiteiten zoals bijvoorbeeld een kamp of andere leuke uitjes.

Misschien ken je wel iemand die al op deze tienerclub zit, misschien ook niet, maar als je het leuk vindt kom dan gerust een keertje kijken. Het is echt de moeite waard!

Heeft u vragen over de Jomi? Stuur dan een berichtje en wij zorgen ervoor dat het goed terecht komt.

Jeugdvereniging ‘Bid en werk’ (J.V.)

De Jeugdvereniging ‘Bid en werk’ is bedoeld voor jongeren vanaf 15 jaar. Elke woensdag avond komen wij bij elkaar van 20:00 tot 22:00 uur in ‘t Zaaltje achter de kerk. De koffiedienst ontvangt dan iedereen met een bak koffie of thee.

Het eerste uur wordt er over onderwerpen uit de bijbel nagedacht met elkaar. De inleidingen worden door zowel de leiding als de leden zelf gegeven. Hierdoor komen er veel verschillende thema’s aan bod en wordt gebruik gemaakt van verschillende werkvormen. We leren hierdoor veel van elkaar over God en de Bijbel.
Na het eerste uur wordt er weer koffie gedronken en zorgt de koffiedienst voor de invulling voor het tweede gedeelte van de avond.

Wat de J.V. kenmerkt:
• Gezelligheid en ongedwongenheid.
• Een hele diverse groep jongeren.
• We willen samen zoeken naar God in zijn woord.
• De leiding wil naast de jongeren staan.

Het eerste weekend van de herfstvakantie is er het J.V. Weekend, van vrijdagavond tot maandagmiddag gaan we ergens in Nederland naar een groepsverblijf. Een ontspannen actief weekend met elkaar, met Bijbelstudie en binnen en buiten activiteiten, zoals op zaterdag avond een verrassing ;-).  Hier kijken we als J.V. het hele jaar naar uit.

Aan het eind van het seizoen houdt de J.V. altijd een jaarvergadering. Een leuke traditie die op onze J.V. niet verloren is gegaan. Op een jaarvergadering is iedereen welkom. Normaal gesproken mogen we zo een 30 à 40 gasten ontvangen. Een jaarvergadering weerspiegelt eigenlijk een normale J.V.-avond. Het eerste deel gaat over een Bijbels onderwerp. Dit wordt gebracht met korte declamaties, samenzang en de J.V. die zelf zingt. Na de pauze met koffie, volgt het jaarverslag en een toneelstuk. Ook afscheid nemen van leden en eventuele bekendmaking van ereleden gebeurt aan het eind van deze avond.

Wil je meer weten of heeft u vragen over de J.V.? Stuur ons dan een berichtje. Dan zorgen wij dat de vraag bij de juiste persoon komt.