Crèche en Kindernevendienst

Baby’s en peuters kunnen tijdens de dienst opgevangen worden bij de Crèche. De baby’s en peuters mogen vooraf gaand aan de dienst gebracht worden in ‘t zaaltje achter de kerk. Voor de zegen worden ze naar binnen gebracht.

In onze gemeente wordt om de week kindernevendienst gehouden voor kinderen van 4 t/m 8 jaar. De kinderen verlaten de kerk tijdens het lied voor de preek en komen tijdens het lied na de preek weer terug in de dienst. Tijdens de kindernevendienst wordt een Bijbelverhaal verteld waarna we het verhaal op een creatieve manier willen verwerken aan de hand van de methode ‘Vertel het maar’.

De predikant heeft doorgaans nog een kort in gesprek met de kinderen wanneer zij terug komen in de dienst.